ABET Akreditasyonu

abet-logo
  İTÜ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı, ABET Mühendislik Akreditasyon Komisyonu (EAC) tarafından akredite edilmiş bir programdır,  www.abet.org .

 


    İnşaat Mühendisliği Programı Öğrenci Çıktıları
     

    1

     

    Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi.

     

    2

     

    Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi.

     

    3

     

    Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi.

     

    4

     

    Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi.

     

    5

     

    Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi.

     

    6

     

    Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi.

     

    7

     

    Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi.

     

     


    Program Eğitsel Hedefleri:

    İTÜ İnşaat Mühendisliği Programı mezunlarından;

    1. Temel mühendislik bilgilerini meslekte karşılaştıkları inşaat mühendisliği problemlerini çözmek için kullanması beklenir (1, 2, 6).
    2. İnşaat mühendisliği mesleğini herhangibir yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası firmada veya kamu kuruluşunda yapması beklenir (3, 4, 5).
    3. Ömür boyu öğrenmeyi sürdürmek için ülkede veya yurtdışında yüksek lisans eğitimi veya mesleki eğitimler ile kendi kendine öğrenmeyi geliştirmesi beklenir (4, 7).
    4. Mesleki topluluk aktivitelerine katılması, mesleklerini, etik kurallar ve mesleki sorumluluklar ile yapması beklenir (4, 7).



    Giriş Yapan Öğrenci ve Mezun Sayıları

    Akademik Yıl

    Kayıtlı Öğrenci Sayısı

    Mezuniyet Yılı

    Mezun Sayısı

    2019-2020

    281

    2019

    231

    2018-2019

    262

    2018

    273

    2016-2017

    252

    2016

    260

    2015-2016

    247

    2015

    230

    2014-2015

    247

    2014

    278

    2013-2014

    247

    2013

    248

    2012-2013

    245

    2012

    240

    2011-2012

    235

    2011

    237

    2010-2011

    236

    2010

    200

     



     2019-2020 Akademik Yılı Kayıtlı Öğrenci Sayıları

    Yıl

    Öğrenci Sayısı

    Hazırlık

    291

    1. Sınıf

    443

    2. Sınıf

    274

    3. Sınıf

    348

    4. Sınıf

    438

    TOPLAM

    1794

     




    Programa Kayıtlı Toplam Öğrenci Sayıları

    Akademik Yıl

    Toplam Öğrenci Sayısı

    2019-2020

    1945

    2018-2019

    1806

    2017-2018

    1744

    2016-2017

    1727

    2015-2016

    1748

    2014-2015

    1687

    2013-2014

    1565

    2012-2013

    1567

     

     



    Erasmus Kapsamında Gelen Öğrenci Sayıları ve Çift Anadal Programına Kabul Edilen Öğrenci Sayıları

    Yıl

    Erasmus

    Çift Anadal Programı

    2018

    17

    62

    2017

    32

    14

    2016

    35

    14

    2015

    23

    15

    2014

    19

    13

    2013

    6

    12

    2012

    16

    11

    2011

    6

    10

    2010

    7

    10