ABET Akreditasyonu
 | | İTÜ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı, ABET Mühendislik Akreditasyon Komisyonu (EAC) tarafından akredite edilmiş bir programdır, www.abet.org . |
İnşaat Mühendisliği Programı Öğrenci Çıktıları
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. |
2 | Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. |
3 | Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. |
4 | Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. |
5 | Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. |
6 | Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. |
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. |
Program Eğitsel Hedefleri:
İTÜ İnşaat Mühendisliği Programı mezunlarından;
- Temel mühendislik bilgilerini meslekte karşılaştıkları inşaat mühendisliği problemlerini çözmek için kullanması beklenir (1, 2, 6).
- İnşaat mühendisliği mesleğini herhangibir yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası firmada veya kamu kuruluşunda yapması beklenir (3, 4, 5).
- Ömür boyu öğrenmeyi sürdürmek için ülkede veya yurtdışında yüksek lisans eğitimi veya mesleki eğitimler ile kendi kendine öğrenmeyi geliştirmesi beklenir (4, 7).
- Mesleki topluluk aktivitelerine katılması, mesleklerini, etik kurallar ve mesleki sorumluluklar ile yapması beklenir (4, 7).
Giriş Yapan Öğrenci ve Mezun Sayıları
Akademik Yıl | Kayıtlı Öğrenci Sayısı | Mezuniyet Yılı | Mezun Sayısı |
2019-2020 | 281 | 2019 | 231
|
2018-2019 | 262 | 2018 | 273
|
2016-2017 | 252 | 2016 | 260
|
2015-2016 | 247 | 2015 | 230 |
2014-2015 | 247 | 2014 | 278 |
2013-2014 | 247 | 2013 | 248 |
2012-2013 | 245 | 2012 | 240 |
2011-2012 | 235 | 2011 | 237 |
2010-2011 | 236 | 2010 | 200 |
2019-2020 Akademik Yılı Kayıtlı Öğrenci Sayıları
Yıl | Öğrenci Sayısı |
Hazırlık | 291 |
1. Sınıf | 443 |
2. Sınıf | 274 |
3. Sınıf | 348 |
4. Sınıf | 438 |
TOPLAM | 1794 |
Programa Kayıtlı Toplam Öğrenci Sayıları
Akademik Yıl | Toplam Öğrenci Sayısı |
2019-2020 | 1945 |
2018-2019 | 1806 |
2017-2018 | 1744 |
2016-2017 | 1727 |
2015-2016 | 1748 |
2014-2015 | 1687 |
2013-2014 | 1565 |
2012-2013 | 1567 |
Erasmus Kapsamında Gelen Öğrenci Sayıları ve Çift Anadal Programına Kabul Edilen Öğrenci Sayıları
Yıl | Erasmus | Çift Anadal Programı |
2018 | 17 | 62 |
2017 | 32 | 14 |
2016 | 35
| 14 |
2015 | 23 | 15 |
2014 | 19 | 13 |
2013 | 6 | 12 |
2012 | 16 | 11 |
2011 | 6 | 10 |
2010 | 7 | 10 |